NOUN:
Noun (kata benda) merupakan jenis kata yang frekuensi pemakaiannya sangat tinggi. Setiap kalimat pasti memiliki satu atau lebih Noun, bisa dalam Subject, Object, setelah preposisi (object of preposition), dan appositives. NOUN dapat diklasifikasikan menjadi:
Countable Nouns
Countable Nouns adalah kata benda yang bisa dihitung, sehingga bisa dibedakan menjadi:
1) | Singular Noun | a table, a bag, a book, a city, a student, an umbrella, an ox, a tooth, a woman, etc. |
2) | Plural Noun | tables, bags, books, cities, students, umbrellas, oxen, teeth, women. |
Singular Noun: adalah kata benda tunggal (satu). Singular Noun didahului dengan penanda tunggal seperti a, an, another, each, every.
Plural Noun: adalah kata benda jamak (lebih dari satu). Daftar kata berikut bisa memberitahukan apakah kata benda yang mengikuti singular atau plural.
Uncountable Nouns
Uncountable Nouns adalah jenis kata benda yang tidak dapat dihitung. Sehingga jenis kata benda ini tidak bisa dalam bentuk plural, walaupun bermakna banyak. seperti: water, coffee, salt. Daftar kata berikut bisa menunjukkan apakah Noun yang mengikuti Countable Noun atau Uncountable Noun.
Ciri-Ciri Kata Benda
Kata benda turunan (yg berasal dari kata lain) biasanya berakhiran -ion, -ity, -ment, etc. Lihat tabel berikut:
Practice : Irregular Plural Nouns
Indicate whether each of the following is correct or incorrect
Exercise 1
1. one men | 9. several naughty children |
2. lots of data | 10. an in-depth analyses |
3. a surprising hypothesis | 11. one hundred alumni |
4. one fast-growing fungi | 12. lots of bright tooth |
5. various criterion | 13. various exotic cacti |
6. a few mice | 14. two required thesis |
7. each syllabi for the class | 15. the earth's axis |
8. a young deer | 16. lots of woolly sheep |
Exercise 2
1. both types of fungus | 9. a pair of strong ox |
2. two large foot | 10. the X and Yaxes |
3. a new bacteria | 11. two different theses |
4. one terrible crisis | 12. each beautiful women |
5. a big, fat salmon | 13. a recent alumnus |
6. many kinds of stimuli | 14. two delicious fish |
7. one tiny mouse | 15. the only radius |
8. a new curricula | 16. a scientific syntheses |
Exercise 3
1. both lengthy syllabus | 9. an unexpected diagnoses |
2. some strict criteria | 10. an aching teeth |
3. a fat goose | 11. each nuclei of the atom |
4. some new hypotheses | 12. several fresh trout |
5. both young child | 13. a thorny cactus |
6. a green-colored bacilli | 14. each filthy feet |
7. many natural phenomenon | 15. surrounded by parenthesis |
8. each fish in the aquarium | 16. some fast-moving deer |
No comments:
Post a Comment